Unul dintre cele mai importante aspecte pentru o afacere de succes și o strategie de marketing bună este obținerea încrederii clienților. Aceștia nu vor cumpăra niciodată produse sau servicii de la persoane în care nu au încredere. Află, așadar, care sunt cele mai bune metode pe care le poți folosi pentru a stabili de la început o relație bazată pe încredere cu clienții tăi.

 

1. Nu acționa ca un vânzător, fii tu însuți
Oamenii se feresc, de obicei, de cei care vor să le vândă ceva direct, pentru că ei caută soluții și produse de care au nevoie, nu oameni care vor să îi convingă să cumpere ceva. Încearcă să te porți cât mai natural și să te adresezi ca și cum ai vorbi unui prieten sau unui coleg. Dacă vor simți că pot să vorbească liber și deschis cu tine, acest lucru te va ajuta să îi faci să te asculte când le vei da sfaturi și le vei spune ce le poți oferi tu.

 

2. Lasă clientul să îți spună ce își dorește
Înainte de a începe să îi spui clientului ce și cât poți vinde tu, mai bine afli întâi ce își dorește acesta, care sunt nevoile sale și cum îl poți ajuta tu. Este foarte important pentru client să știe că este ascultat, că soluția oferită pentru el este personalizată, ci nu una standard, o soluție bazată exact pe cerințele și nevoie acestuia.

 

3. Poartă o discuție deschisă cu clientul, nu un monolog
După cum am menționat și mai sus, vorbește ca și cum ai vorbi cu un prieten sau cu un coleg, poartă o conversație reală și evită să te lași purtat de val. Nu vorbi singur și nu lăuda excesiv produsele și serviciile tale. Prezintă fapte concrete și lasă-le să vorbească de la sine. Iar în rest, vorbește cu clientul tău frumos și natural.

 

4. Fii consecvent în părerile tale
Chiar dacă părerea ta s-ar putea să nu fie pe placul clientului, datoria ta de profesionist este să ți-o exprimi, oricum. Bineînțeles, într-un mod respectuos și civilizat. În felul acesta, clientul va înțelege că nu are de-a face cu o persoană care își schimbă părerea după cum bate vântul, ci știe despre ce vorbește și de ce recomandă anumite lucruri. Cu toate acestea, fii deschis la nou dacă ceea ce îți propune clientul este ceva mai bun decât ceea ce ai propus tu. Mai ales având în vedere că un client știe cel mai bine ceea ce are nevoie, nu-i așa?

 

5. Poartă-te ca un profesionist
Ești un profesionist în domeniul tău, așadar trebuie să te și porți ca atare. Dă dovadă de seriozitate, integritate și profesionalism, iar clienții vor simți că pot avea încredere în tine. Pregătește-ți cu atenție portofoliul cu proiecte, prezentarea pe care vrei să o arăți clientului și discursul tău.

 

Dacă vei ține cont de aceste câteva sfaturi, clienții vor avea încredere în tine și vor apela la serviciile și produsele tale cu siguranța că le vei oferi exact ceea ce au nevoie.

 

Sursa foto: blog.helpingadvisors.com