Email marketing-ul este o strategie foarte bună de fidelizare a clienților și abonaților unei companii, care dă rezultate măsurabile, dacă este folosită cum trebuie. Dar, la fel de ușor, poate fi și o modalitate de a-ți enerva abonații și de a-i pierde. Așadar, fii atent la greșelile pe care trebuie să le eviți, pentru a te asigura că faci o campanie de email marketing sănătoasă.

 

  1. Evită titlurile prea lungi

Poate că ai tendința de a explica prea multe sau de a introduce o grămadă de lucruri și detalii inutile în subiectele mail-urilor către clienții tăi. Nu face asta. Dispozitivele mobile nici măcar nu vor afișa tot titlul, așadar va fi absolut inutil să îl faci atât de lung. Atrage atenția abonaților prin câteva cuvinte scurte și concise, care explică foarte clar subiectul email-ului.

 

  1. Nu folosi caractere scrise cu Caps Lock

În cazul în care te gândești că așa vei atrage atenția mai ușor, mai bine renunță. În primul rând, cel care va primi un asemenea email, va considera titlul ca fiind prea agresiv, implicit, dacă nu este ceva care chiar îl interesează, va evita să dea click. Iar, în al doilea rând, filtrele de spam nu vor lăsa email-ul tău să ajungă direct în inbox-ul abonaților, ci mai degrabă în junk sau în cel de spam.

 

  1. Nu folosi prea multe fraze call-to-action

Iar aici vorbim și de subiectul mail-ului, dar și de corpul acestuia. Dacă folosești prea multe fraze call-to-action (Cumpără acum! Descoperă aici! Vino cu noi! etc) abonații tăi vor fi confuzi și nu vor ști ce să aleagă prima data. Ba mai mult, există riscul să nu se axeze pe ce te interesează mai mult, cum ar fi cumpărarea în sine a unui produs, ci, poate, pe descoperirea site-ului acestuia sau a altor lucruri legate de produs, dar nu achiziționarea lui.

 

  1. Nu mai trimite același tip de email tuturor abonaților

Știm, așa este mai ușor, dar abonații tăi pot fi foarte ușor împărțiți în grupuri țintă cu nevoi diferite, așadar, profită de acest lucru. Studiază-ți foarte bine abonații, în funcție de vârstă, sex, studii, interese etc. și în funcție de aceste criterii trimite-le oferte personalizate pentru o campanie cu adevărat reușită.

 

  1. Nu scrie romane

Un email interesant este scurt și concis. Un abonat îl va deschide dintr-un singur click, va citi printre rânduri ce i-ai scris, dar va rămâne cu ceva, cu o idee, cu o dorință de a achiziționa ceva sau de a se interesa despre un anumit serviciu ori produs. Trebuie să înțelegi că foarte puțini abonați citesc tot textul unul email promoțional, iar cei care o fac nu au răbdare să parcurgă ceva lung și greoi. Fii la obiect, scrie fraze care să atrage, folosește-te de tehnica frazelor call-to-action, dar nu în exces, și fii original.

 

  1. Nu fi ambiguu

Și nici generic. Folosește email-uri personalizate, fă-ți abonații să se simtă speciali, importanți pentru tine. Pentru că ei chiar sunt, nu-i așa? Profită de faptul că poți folosi un vizual foarte sugestiv, completat de un text scurt și interesant, iar campania ta va fi un succes.

 

  1. Nu uita să ții cont de dispozitivele mobile

Tehnologia mobilă este în continuă dezvoltare. Nu ignora acest aspect atunci când apelezi la o campanie de email marketing, pentru că din ce în ce mai mulți oameni își verifică mail-urile în metrou, în mijloacele de transport în comun sau chiar la coada de la supermarket, direct de pe telefoane. Așadar, nu ignora acest aspect și trimite email-urile inteligent și eficient, astfel încât să poată fi deschise de pe aceste dispozitive.

 

  1. Nu uita să testezi

Orice fel de email ai trimite, oricât de nesemnificativ ți s-ar părea, nu uita să testezi. Și nu doar o dată. Ci de două sau chiar de trei ori înainte de a-l trimite abonaților. Nu poți ști niciodată ce fel de greșeli îți pot scăpa prima dată, așadar fii foarte atent.

 

Profită de ceea ce poți obține printr-o campanie bine făcută de email marketing și evită toate greșelile de mai sus, pentru a te asigura că vei reuși.

 

Sursa foto: hongkiat.com

 

Articol sustinut de pdmedia.ro, locul de unde poti cumpara cele mai bune calculatoare second-hand, monitoare second-hand si laptopuri second-hand.