most-loved-employers-inspire-group”Most Loved Employers” sau ”Cei mai iubiți angajatori din România” este un studiu de employer branding externalizat, realizat la inițiativa Inspire Group, prin expertiza Mercury Research, ajuns la cea de-a 4-a ediție (decembrie 2015). Studiul constituie un punct de reper pentru aproximativ 180 de companii care își pot evalua obiectivele strategiei de employer branding pentru anul 2016.

De ce am făcut acest studiu, cum s-a desfășurat și cum a crescut proiectul de la an la an? Te invităm în culisele “Most Loved Employers” :).

Știm că orice istorisire începe cu “A fost odată”. Așadar…

A fost odată o mână de oameni bine organizați, cu țeluri și aspirații mari, care au realizat că, din cauza lipsei unui studiu bine realizat în piață, nu existau informații complete despre imaginea companiilor și nici direcții clare de acțiune pentru acestea.

Și așa s-a născut o idee strălucită în….

2011.

Echipa dornică să vină în ajutorul companiilor și, mai ales, al strategilor de HR, a conturat un plan bine pus la punct, care își propunea, pe baza unor măsurători, să afle punctele slabe și punctele forte ale fiecărei companii în parte. Mai mult decât atât, se dorea să se știe care erau avantajele în fața competitorilor și diferența dintre notorietatea și atractivitatea lor.

Așa s-a născut Most Loved Employers, un studiu care oferea direcții clare prin care angajatorii își pot crea strategiile potrivite. Zis și făcut! Așa s-a întâmplat.

Respondenții aveau între 19 și 45 de ani, de la entry la seniori, din toate domeniile pieței din România.

Rezultatele studiului ofereau companiilor o analiză dedicată, care să le ajute să afle cum se poziționează pe piață, care este percepția reală a potențialilor angajați despre companie și care sunt canalele de promovare prin care își puteau consolida imaginea în piață.

Proiectul a putut oferi în sfârșit șansa companiilor de a lucra cu instrumente reale de măsurare. Fericirea a fost mare! Cu ajutorul studiului, companiile știau cât de dorite erau, dar, mai ales, de ce.

Și iată că era o provocare pe care echipa minunată care se ocupa de studiu a depășit-o printr-un proiect complex – „Most Loved Employers”.

2012.

Lucrurile continuau să se schimbe. Studiul urma să fie mai mult decât un simplu proiect.

Echipa urmărea în continuare satisfacția angajatorului, dar acum își îndrepta atenția și înspre cea a angajatului, pe baza răspunsurilor la chestionar. Așadar, cu vânt în pânze, proiectul creștea odată cu dorința de cunoaștere a pieței și din ce în ce mai multă lume era mulțumită, fiind dezvăluită dorința tinerilor de a lucra în echipa acestor companii, performanțele companiei, atractivitatea și vizibilitatea ca angajator.

2013.

Pe fondul unui mediu care devenea tot mai sigur, companiile se poziționau din ce în ce mai bine, pe baza criteriilor analizate de la an la an. Studiul avea să aducă din ce în ce mai multe beneficii marilor angajatori din România.

Industriile care urmau să piardă cel mai mult teren în termeni de atractivitate erau: FMCG (45%), Retail (34%) și Agricultură (19%), înregistrând scăderi de până la -13%, iar acest lucru avea să fie măsurat iar în 2015.

2014.

Echipa își permitea acum să analizeze și mai bine creșterea studiului, așteptările și dorințele publicului-țintă, pentru ca proiectul să ofere din ce în ce mai multă siguranță pentru deciziile și strategiile din următorul an, performanța acțiunilor întreprinse de specialiștii în HR și chiar mai multe informații solide până în….

 2015.

…când erau realizate interviuri online către din ce în ce mai multe baze de date (Inspire GroupMercury ResearchBuzzJob, AIMS, P&P, Target Executive Romania, Dynamic Human Resources, ABC Human Capital, Portal HR, RoMarketing.ro, Aleron, Ejobs.roJobs4hotels.ro, Complete Training), prin parteneri de nădejde care susțineau  proiectul.

Studiul  includea acum 178 de companii și 16 industrii.

În zilele noastre.

Echipa a decis ca rezultatele studiului să fie făcute publice în cadrul conferinței de presă de pe 4 februarie 2016, în incinta Institutului Național de Statistică. În cadrul acestei conferințe, presa și managerii de HR prezenți au aflat că:

  • Domeniile cu cea mai mare notorietate în rândul publicului sunt: FMCG, Retail, Telecomunicații și cel Financiar. Cele mai puțin cunoscute domenii sunt: Construcții, Audit & Consultanță și Agricultură.
  • Domeniile-lider în termeni de atractivitate pentru publicul analizat (în care și-ar dori să lucreze tinerii) sunt: IT (73%), Auto (68%), Energie & Industrie (54%). 73% dintre toți cei chestionați și-ar dori să lucreze în IT, cu 6% mai mult ca în ediția din 2013 a studiului.
  • Salariul rămâne cel mai important factor pentru forța de muncă, pentru a se angaja sau de a opta să plece către o altă companie, urmat de factori ca: siguranța jobului și obligațiile contractuale ale angajatorului.

Adjudecat! Seniorii din Departamentele de Resurse Umane și agențiile de recrutare au regăsit și anul acesta în Most Loved Employers un instrument util pentru companiile care își doresc creșterea ratei de retenție a angajaților, recrutarea și formarea unui segment specific de personal sau se află în punctul în care lipsa notorietății îngreunează procesul de recrutare.

An de an, avântul echipei Inspire Group, alături de Mercury Research, este mulțumirea si satisfacția angajatorilor, dorința schimbării și creșterii pieței și împlinirea nevoilor angajaților din România.

Ți-am spus cum a luat naștere Most Loved Employers, dar nu am încălecat pe-o șa, pentru că povestea continuă :).

Va urma.

mle